4. 6. 2011.

Пут у пакао


Стара прича каже: кад је Христос земљом ходио, срете два човека и рече им:
- Немојте ићи овим путем, он ће вас одвести у пакао.
Они се насмејаше Христовим речима и наставише истим путем даље.
Мало касније, на путу видеше велики џак препун златника. Један од њих рече:
- Сад ми је јасно зашто је онај лукавац, кога смо мало пре срели, рекао да не идемо овим путем, јер је то пут за пакао. Он је сигурно кренуо по магарца да би на њега натоварио овај џак злата. Ти остани овде, а ја ћу да нађем магарца да на њега натоваримо џак. Толико је тежак да га сами не можемо носити.
- Добро, иди - сложи се други - и донеси неколико флаша вина, да прославимо што смо се обогатили.
Тако и урадише. Један оста да чува џак, а други оде по магарца. Онај који је остао помисли:
- Што да са њим делим благо? Сав новац може да буде само мој. Кад он доведе магарца и да ми вино, ја ћу га изненада ударити ножем право у срце.
А његов друг је путем размишљао овако:
- Боље је да сав новац буде само мој. То није тешко урадити. Ја ћу у вино сипати отров, а после ће сво злато припасти мени.
Кад нађе магарца, купи вина, а потом у апотеци флашицу јаког отрова. Помеша отров са вином и врати се на место где је онај други чувао благо.
- Урадио сам све што треба! - рече пружајући другу флашу вина.
У исти час доби ударац ножем у срце и паде на земљу. Његов друг стави џак на магарца. Задовољан што је све тако "лепо" прошло, попи отровано вино и у исти трен умре.
Тако се испунило Христово предсказање: обојица су отишла у пакао.

Превела са руског Ирина Жданова-Бањац