4. 6. 2011.

Orkanski visovi


...Moje velike patnje na ovom svetu bile su i Hitklifove patnje,i ja sam osecala i sebe i njega od pocetka.On je moja velika misao u zivotu.Kada bi sve drugo uginulo,a on ostao,ja bih jos uvek postojala,a kada bi sve drugo ostalo a on bio unisten,vasiona bi se pretvorila u ogromnog tudjinca,cinilo bi mi se da nisam deo nje.On mi je uvek,uvek u mislima,ne kao zadovoljstvo,bas kao sto i ja nisam uvek zadovoljstvo sama sebi,vec kao moje sopstveno bice.
..."Zelela bih da mogu da te zadrzim"-gorko produzi ona,"dok oboje ne umremo!Svejedno bi mi bilo koliko bi ti patio.Ne marim nista za tvoje patnje.Zasto da ti ne patis?Ja patim.Hoces li me zaboraviti?Hoces li biti srecan kad me zemlja pokrije?Hoces li reci posle dvadaeset godina odsada:To je grob Ketrin Ernso.Nekada sam je voleo,bilo je to davno,i bio sam nesrecan sto sam je izgubio,ali to je proslost.Mnoge sam voleo odtada,moja deca su mi draza nego sto mi je ona bila,i na samrti necu se radovati sto idem njoj,vec ce mi biti zao sto ostavljam njih!"
...Sad mi pokazujes koliko si svirepa bila-svirepa i lazna.Zasto si me prezirala?Zasto si izdala svoje vlastito srce Kejti?Nemam ni jednu rec utehe.Ti zasluzujes svoju sudbinu.Sama si se ubilaDa,mozes me ljubiti,plakati,izvlaciti mi poljupce i suze:oni ce te ubiti,osuditi na vecite muke.Volela si me-onda kakvo si pravo imala da me ostavis,zbog bedne simpatije koju si osetilaprema Lintonu?Ja nisam skrhao tvoje srce-ti si ga skrhala,i skrhavsi ga skrhala si i moje.Utoliko gore za mene sto sam jak.Zelim li da zivim?Da li bi ti volela da zivis,a da ti dusa bude u grobu?Oprastam ti sto si meni ucinila.Ja volim svog ubicu-ali tvog?Kako mogu?
...Rekla si da ne maris nista za moje patnje.I ja se molim samo jednom molitvom-ponavljam je dok mi se jezik ne ukoci-Ketrin Ernso,da ne nadjes mira dokle god ja zivim!Rekla si da sam te ja ubio-pojavljuj mi se onda kao duh.Znam da su duhovi preminulihlutali po zemlji.Budi uvek sa mnom-uzmi na sebe kakav god hoces oblik,muci me do ludila!Samo me nemoj ostaviti u ovom ponoru u kome ne mogu da te nadjem.Ne mogu da zivim bez mog zivota.Ne mogu da zivim bez moje duse.
                                                                           Emili Bronte-Orkanski Visovi