31. 3. 2011.

Trenuci - Horhe Luis Borhes



Kada bih svoj život
mogao ponovo da proživim, 


pokušao bih u sledećem
da napravim više grešaka, 


ne bih se trudio da
budem tako savršen, opustio bih se više.


Bio bih gluplji nego
što bejah, zaista, 


vrlo malo stvari bih
ozbiljno shavatao.


Bio bih manji
čistunac.


Više bih se izlagao
opasnostima, više putovao, 


više sutona posmatrao,
na više planina popeo, 


više reka preplivao.

Išao bih na još više
mesta na koja nikad nisam otišao, 


jeo manje boba, a više
sladoleda, 


imao više stvarnih, a
manje izmišljenih problema.


Ja sam bio od onih što
razumno i plodno prožive


svaki minut svog
života; imao sam, jasno, i časaka radosti.


Ali kad bih mogao nazad da se vratim, 

težio bih samo dobrim trenucima.

Jer ako ne znate, život je od toga sačinjen, od trenova samo;

nemoj propuštati sada.

Ja sam bio od onih što nikad nigde nisu išli

bez toplomera,
termofora, kišobrana i padobrana;


kada bih opet mogao da
živim, lakši bih putovao.


Kada bih opet mogao da živim, 

s proleća bih počeo
bosonog da hodim i tako išao do kraja jeseni.


Više bih se na vrtešci
okretao, više sutona posmatrao i


sa više dece igrao,
kada bih život ponovo pred sobom imao.


Ali vidite, imam 85
godina i znam da odlazim.